Slotakkerstraat nummers 1 t/m 11 en nummers 2 t/m 10

Slotakkerstraat 1 t/m 11 en nummers 2 t/m 10

Sinds de vorige ontwerpsessie hebben de ontwerpers hun best gedaan om met uw inbreng een ontwerp te maken. Op deze webpagina kunt u dit ontwerp voor uw straatcluster bekijken. 

Hoe zijn de plannen tot stand gekomen en hoe ver zijn we nu?

In de afgelopen maanden hebben we drie keer met een groep bewoners over de gewenste situatie gesproken. De eerste keer hebben we het project toegelicht. De tweede keer besproken we wat de wensen zijn. En de derde keer hebben we, met behulp van de schetsontwerpen, doorgepraat over de beste manier om die wensen in te vullen en een klimaatrobuuste inrichting te maken.

In de tekening op deze website is de inbreng van alle bijeenkomsten zo goed mogelijk verwerkt. Nu leggen we het ontwerp ‘ter inzage’. 

Het ontwerp

  • De straat blijft tweerichtingsverkeer.
  • De rijbaan is 5,15m. Zo kan er aan de zuidzijde van de straat op de rijbaan geparkeerd worden. De huidige straatklinkers worden hergebruikt.
  • De rijbaan heeft een hol profiel met een molgoot als informele markering voor parkeren op de rijbaan.
  • De hoogte van de stoeprand aan de noordzijde is minimaal (= 4cm).
  • De hoogte van de stoeprand aan de zuidzijde is 10cm. 
  • Punaises bij de kruisingen als verkeersremmende maatregel. Op de hoeken van de kruisingen staan paaltjes om uitwijken van auto’s tegen te gaan.
  • De parkeervakken en het trottoir aan de noordzijde liggen op één niveau. De parkeerplaatsen zijn uitgevoerd in een ander materiaal (klinkers) dan het trottoir (30x30cm tegels). Er zijn geen strakke vakken aangegeven tussen de parkeerplaatsen, zodat dynamisch parkeren wordt bevorderd. 
  • Het aantal parkeerplaatsen is gelijk aan de huidige situatie. 
  • De bestaande bomen worden vervangen. Gezien de gezondheid van de bomen is besloten alle bomen in de straat te vervangen. 
  • De locatie van de bomen in de straat is geoptimaliseerd ten opzichte van het bestaande profiel. Zodat er zo veel mogelijk auto’s geparkeerd kunnen worden op de parkeerstrook. Er komt een boomrooster om de bomen te liggen, waardoor de bomen meer groeiruimte krijgen maar er tegelijkertijd geen parkeerruimte verloren gaat. 
  • Er is geen extra oprit mogelijkheid gemaakt bij huisnummer 60. Het beleid vanuit de gemeente is dat er per kavel officieel maar 1 oprit gefaciliteerd wordt. 
  • Verlichting staat op dezelfde plek of zo dicht mogelijk bij de huidige plek. 
  • Op de hoeken zijn verlaagde oversteekplekken voor rolstoelgebruikers.
  • Verdere informatie over de voorgestelde materialen en beplanting is te vinden op de Stratenpagina (https://sint-oedenrodezuid.klimaatrobuust.nl/praatmee).

Beplanting

  • Voor de nieuwe bomen is een selectie gemaakt van soorten. Dit zijn geschikte soorten voor in uw straat. We stellen voor om een paar haagbeuken toe te voegen en verder een mix van boomsoorten toe te passen. De definitieve keuze is nog niet gemaakt.  

 


 

Ons digitaal whiteboard: Mural

Tijdens de digitale bijeenkomsten maken we gebruiken van Mural. Dit is een digitaal whiteboard. In een ‘Mural’ kun je samen met andere bewoners op een visuele manier samenwerken. Iedereen kan tegelijkertijd post-its plakken, tekst of bijvoorbeeld foto’s toevoegen. Klik hier om naar de Mural te gaan van uw straat. Eerst oefenen? Klik dan hier om naar de ‘oefenmural’ te gaan.

 

|

Commentaar

  • UPDATE 24/03/2021Op 24/03/2021 er is een tekst aan deze pagina toegevoegd (zie hierboven)
    24-3-2021 16:54:05 Reageer

Geef commentaar

sintoedenrodezuid
2324